Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Dat kunt u hier gemakkelijk online doen. Heeft u vragen neem dan contact met ons op.

Hier leest u alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

Honda Insurance is ontwikkeld door Actua. U sluit uw verzekering dus bij Actua af. Daarom ontvangt u ook de polis van Actua.

Kijk in uw inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Neem anders contact met ons op. Wij regelen alles dan alsnog voor u.

U kunt uw gegevens en de gegevens van uw Honda op deze site invullen. Als u daarna de gewenste dekking kiest, ziet u automatisch wat uw maandelijkse premie is.

Standaard is het eigen risico € 135,- per gebeurtenis. Indien uw Honda wordt gerepareerd binnen het netwerk van Honda Insurance, vervalt dit eigen risico. Specifiek bij ruitvervanging is een beperkt eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis. Voor ruitschade (sterretje) die gerepareerd kan worden, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico. (zie de voorwaarden).

U kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, uw adres en de datum van opzeggen. U kunt uw verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van uw verzekering worden €12,95,- poliskosten (excl. 21% assurantiebelasting) in rekening gebracht.

Bij het aanvragen van uw verzekering geeft u Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

Ja, dat kan. U kunt binnen de wettelijke termijn contact opnemen met uw bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Houd er dan wel rekening mee dat de dekking komt te vervallen.

Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@actuaautoservice.nl of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

Bij éénzijdige schades kunt u het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of u kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153. Zorg dan dat u het kenteken van de motor bij de hand heeft.

Bij technische defecten: Neem voor de reparatie contact op met uw eigen motorbedrijf uit het Honda Insurance netwerk. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als uw motor is gestolen, dan is het belangrijk dat u de gegevens van uw motor zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 – 74 10 001.

Daarna doet u aangifte bij de politie en meldt u de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen u dan zo snel mogelijk.

Voor de reparatie van technische defecten kunt u terecht bij uw eigen motorbedrijf uit het Honda Insurance netwerk. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een volledig cascodekking en deze op het moment dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is.

De verlengde garantiedekking vervalt na 10 jaar en/of als de motor ouder wordt dan 120 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 200.000 kilometer.

Indien bij ingang van de verzekering geen andere door de fabrikant of importeur of dealer/garage verstrekte garantie van kracht is, dan wordt een wachttijd toegepast van 30 dagen, gerekend vanaf de ingangsdatum van de verzekering. Voor meer informatie zie de voorwaarden.

Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van een of meerdere plotseling optredende defecten aan de essentiële, beschermde onderdelen. Normaal/preventief onderhoud, onderdelen die niet zijn opgenomen in de lijst van beschermde onderdelen , onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage waaronder filters, banden, uitlaatsysteem (katalysator is wel gedekt), inlaatspruitstuk, remschijven, remtrommels, remschoenen, remblokken, remklauwen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, accu’s, batterijen of dieselpartikelfilters vallen niet onder de garantiedekking. Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.

U kunt de voorwaarden hier lezen.

Naast de uitgebreide dekking die u mag verwachten, biedt de Honda Insurance Allrisk Motorverzekering garantie tot en met maximaal het 10e jaar (of tot 200.000 km) en gratis Pechhulp in Europa mét woonplaatsservice in Nederland. Hier kunt u er alles over lezen.

U kunt al uw wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.

U kunt uw motorwijziging direct doorgeven via deze link.